خريد اسپليت و كولر گازي خريد اسپليت و كولر گازي .

خريد اسپليت و كولر گازي

خريد اسپليت

اسپليت چيست؟

كولر گازي يا همان اسپليت (split air conditioner) يا به شكل كوتاه شده اسپيليت نوعي از كولر هاي گازي است كه در واقع جديدترين و پيشرفته ترين نسل انواع سيستم تهويه مطبوع به شمار مي رود. كولر گازي اسپليت در حال حاضر پرفروش ترين و محبوب ترين نوع كولر گازي در جهان بشمار مي رود و به دليل ساختار خاص بدنه آن به كولر گازي دو تكه نيز معروف است. از انواع برندهاي مطرح كولر گازي در بازار مي توان به اسپليت گري، ال جي، سامسونگ و ايران رادياتور اشاره داشت.

اسپليت، واژه اي است اختصاري كه براي نوعي كولر گازي به كار برده مي شود. كولر گازي ها در ابتدا تنها محدود به يك مدل بودند كه به آن window air conditioner گفته مي شد. هم زمان با پيشرفت هاي صنعت و تكنولوژي، كولرهايي با نام Split air conditioner توسط كمپاني هاي توليد كننده لوازم خانگي به بازار عرضه شد. اين كولرها داراي يك پنل داخلي (Indoor unit ) و خارجي (Outdoor Unit) بوده است و دقيقا به همين دليل، نام اسپليت براي آنها انتخاب شده است.

تلفظ اسپليت درست است يا اسپيلت؟

سال ها قبل كولرهاي گازي به يك مدل پنجره اي ختم مي شدند كه به آن window air conditioner گفته مي شد، با پيشرفت دنياي تكنولوژي و صنعت تهويه مطبوع، كولر هايي با نام Split air conditioner وارد بازار جهاني شد. اين كولر ها داراي يك پنل داخلي (Indoor unit ) و خارجي (Outdoor Unit) بوده است و به همين دليل به آن SPLIT گفته مي شود.
با توجه به اين مي توان گفت تلفظ درست " اس پِ لي ت " اسپِليت است و اسپيلت روش غلط تلفظ اين كلمه مي باشد. گاهي ديده شده است كه حتي اسپليت نيز نوشته و تلفظ مي شود كه اين نيز به كل اشتباه است.
اسپليت ها در كشور ما به دو دسته داكت اسپليت كه در كشورهاي انگليس زبان داكت تايپ ( DUCT TYPE ) و اسپليت هاي كولرگازي (كولر اسپليت)( SPLIT AIR CONDITIONER ) شناخته مي شوند كه توقع مي رود شركت ها و خريداران به روش صحيح تايپ آن دقت كنند.

اسپليت گري، هايسنس، اجنرال، ال جي، ايران رادياتور از معروف ترين برندهاي اسپليت در بازار ايران مي باشد. براي خريد بهترين مدل هاي اسپليت كولر گازي مي توانيد با بيتا سرويس تماس بگيريد. عرضه انواع محصولات سرمايشي و گرمايشي در بيتا سرويس با بهترين قيمت ها و خدمات پس از فروش.

اسپليت يا اسپيلت

اسپليت يا اسپيلت، مساله اي است كه براي بسياري از كاربران سوالاتي را به وجود آورده است. هر دو كلمه براي تلفظ نام اين محصول به كار برده مي شود و بسياري اطلاع ندارند كه در واقع كدام يك صحيح است. اين واژه براي محصولي به كار برده مي شود كه شباهت بسياري به كولر گازي داشته و براي گرم يا خنك كردن محيط به كار مي رود. شركت هاي مختلفي از جمله سامسونگ، ال جي، توشيبا و … انواع مدل هاي اين محصول پر كاربرد را توليد و به كاربران عرضه كرده اند. براي اينكه اطلاعات شما كاربران گرامي صحيح باشد، اين مقاله را به بررسي اين موضوع اختصاص داده ايم كه بالاخره تلفظ صحيح نام اين دستگاه كدام است: اسپليت يا اسپيلت.

كولر گازي اسپليت

كولر گازي دو تكه كه با نام كولر گازي اسپليت هم شناخته مي‌شود، جديدترين نسل سيستم‌هاي تهويه مطبوع است. وجه تسميه اين نوع سيستم‌ها در ساختار دو تكه اي آن است. اين نوع ازكولرهاي گازي داراي دو يا بيشتر از دو قسمت هستند. يك يا چند قسمت در داخل ساختمان و يك قسمت در خارج ساختمان قرار مي‌گيرد. اين سيستم‌ها در دو نوع سرمايشي و سرمايشي/گرمايشي در بازار موجود هستند. نوع اول فقط براي سرد كردن فضا (براي فصل تابستان) و نوع دوم براي سرد يا گرم كردن فضا (چهار فصل) مي‌توانند مورد استفاده واقع شوند.

براي خريد انواع داكت اسپليت و كولر گازي در برندهاي معتبر با كيفيت بالا و قيمت مناسب با بيتا سرويس تماس بگيريد.

انواع اسپليت

به طور كلي دو نوع اسپليت يا اسپيلت توليد و به بازارهاي جهاني عرضه شده است. داكت اسپليت و كولر گازي نام اين دو نوع هستند كه تلفظ لاتين آنها به ترتيب ( DUCT TYPE ) و ( SPLIT AIR CONDITIONER ) مي باشد. برخي از اين مدل ها تنها باد سرد توليد مي كنند و برخي ديگر، علاوه بر خنك كردن محيط قادر به ايجاد و انتشار گرما نيز هستند. اسپليت ها به دليل كيفيت هواي مطلوب و نيز كم دردسر بودن كارشان، به خصوص در كشور ما كه منطقه اي گرم و خشك محسوب مي شود طرفداران بسياري دارند. به طوري كه در سال هاي اخير شاهد افزايش تعداد اسپليت ها در منازل، مغازه ها و شركت هاي صنعتي و تجاري بوده ايم. هر دو نوع اسپليت معرفي شده در كشور ما عرضه شده و كاربران مي توانند محصول مورد نظر خود را از نمايندگي هاي معتبر تهيه نمايند.

ظرفيت كولر گازي و اسپليت

به منظور محاسبه تقريبي ظرفيت كولر گازي، در طبقات وسط ساختمان به ازاء هر متر مربع حدود 400 تا 600 (BTU) و درطبقاتي كه بالاي آنها پشت بام است بدليل تابش نور خورشيد بر سقف، به ازاء هر مترمربع زيربنا بين 600 تا 800 (BTU) درنظر گرفته ميشود. (به طور مثال يك اتاق 12 متري اسپليت 9000 و براي مساحت 17 متري اسپليت 12000 و براي 25 متر اسپليت 18000 و براي سالن 40 متري اسپليت 24000 و براي سالن 45 متري اسپليت 32000 مي تواند مناسب باشد.) براي واحدهاي زير پشت بام بايد دستگاه قوي ترين نسبت به ديگر واحدهاي هم متراژ تهيه نماييد.

در جدول زير مثال هايي براي فضاها با متراژ مختلف و ظرفيت كولر گازي مناسب براي هر فضا آورده شده است.

نكته: توجه نماييد اين مقدارها بصورت تقريبي مي باشد و براي خريد دستگاه متناسب بايد علاوه بر متراژ به ساير شرايط ساختمان خود نيز توجه نماييد. قبل از خريد اسپليت حتما با مشاوران ما مشورت نماييد.

ظرفيتت كولر گازي واحد زير پشت بام ديگر واحد ها
12000 تا 17 متر تا 22 متر
18000 تا 25 متر تا 35 متر
24000 تا 34 تا 45
32000 تا 45 تا 64
90000 تا 110 تا 150

شركت هاي توليد كننده اسپليت يا اسپيلت

پيش تر نيز اشاره كرديم كه شركت هاي متعددي اقدام به توليد و عرضه انوع مدل هاي اسپليت يا اسپيلت كرده اند. در واقع شيب صعودي افزايش محبوبيت اين دستگاه، توليد كنندگان را بر آن داشت كه به توليد و عرضه اين محصول در سطحي گسترده روي آورند. به عنوان مثال سامسونگ توليد اسپليت را در ليست توليدات لوازم خانگي خود قرار داده است.
ال جي هم تصميم گرفت كه يكي از منابع درآمدي اش را معطوف به خط توليد اسپليت كند. توشيبا، پاناسونيك، شارپ، بوش و … نيز از جمله ديگر كمپاني هايي هستند كه با توليد انواع مدل هاي اسپليت يا اسپيلت، منبع درآمد جديدي را براي خود رقم زدند. گفتني است كيفيت كاري اين محصولات بسيار بالا بوده و كاربران مي توانند بر حسب نياز خود اقدام به تهيه آنها نمايند.

مزاياي استفاده از كولر گازي اسپليت نسبت به كولر آبي

توانايي كار در فضاي با رطوبت بالا: اين نوع از سيستم‌هاي تهويه مطبوع، مي‌تواند در مناطق شرجي مورد استفاده واقع شود. حال آنكه كولرهاي آبي، در مناطقي كه هواي شرجي و مرطوب دارند، كاملاً بلااستفاده و ناكارآمد خواهد بود.
بدون نياز به آب: اين سيستم‌ها، بر خلاف كولرهاي آبي، براي كار نيازي به آب ندارند و بنابراين از مصرف ميزان قابل توجهي آب، جلوگيري مي‌كنند.
ايزولاسيون هواي داخلي و خارجي: در اين نوع سيستم‌ها، از يك سيال ثانويه، (براي مثال گاز R-134A) براي انتقال حرارت استفاده مي‌شود، حال آنكه در كولرهاي آبي، مستقيماً از هوا به عنوان سيال منتقل كننده? حرارت استفاده مي‌شود.


نحوه سرماسازي:

چگونگي ايجاد سرما در بسياري از وسايل سرماسازي مانند كولرگازي، يخچال و آب سردكن مشابه است. در كولر گازي همانند يخچال از تبديل گاز به مايع به وسيله افزايش فشار و در نتيجه توليدسرما كه در اثر تبديل مايع به گاز ايجاد مي‌شود، براي رسيدن به هدف مورد نظر (خنك نمودن محيط) استفاده مي‌كنند. تنها تفاوت را مي‌توان در خنك كردن كندانسور (رادياتور) دانست كه در كولر گازي به وسيله هواي دميده شده بر روي آن گرماي لازم گرفته مي‌شود در حالي كه در يخچال براي داشتن هواي خنك از دميدن هوا بر روي اواپراتور استفاده مي‌گردد.

مقايسه كولر اسپليت با داكت اسپليت كانالي

كولر اسپليت يا داكت اسپليت كانالي سوالي است كه اكثرا در موقع خريد با آن مواجه هستيم براي اينكه تفاوت اين دو را بهتر بدانيم مزايا و معايب هر كدام را بررسي مي كنيم.

داكت اسپليت از دو بخش داخلي و خارجي تشكيل شده است كه بخش داخلي آن را اواپراتور يا هواساز مي نامند و به بخش خارجي آن اصطلاحا كندانسور گفته مي شود كه شامل كمپرسور، فن كندانسور و كويل كندانسور مي باشد. براي اينكه بدانيم كولر اسپليت يا داكت اسپليت كانالي مورد نياز ماست در ادامه به مقايسه ي اين دو پرداخته ايم.

نحوه كاركرد بخش داخلي و خارجي داكت اسپليت

بخش داخلي و بخش خارجي بوسيله ميله هاي مسي عايق شده بهم ارتباط داده شده اند كه با كانال كشي داخلي توزيع هوا در محيط را انجام مي دهند. نحوه كاركرد آن بدين صورت است كه قسمت خارجي يا همان كندانسور گاز خنك شده را به بخش داخلي يا همان اواپراتور منتقل مي سازد در بخش داخلي گرمايي كه در محيط وجود دارد توسط گاز گرفته شده و به هواي سرد تبديل مي شود، اين هواي سرد توسط فن به محيط انتقال مي يابد. اما كولر گازي اسپليت با اينكه داراي همين سيستم بوده ولي بدون كانال، هوا را بطور مستقيم از بخش داخلي به محيط انتقال مي دهد.

مزاياي داكت اسپليت نسبت به كولر اسپليت

سيستم داكت اسپليت گرما و سرما را بصورت يكنواخت از كانالها منتقل مي كند. قابليت لوله كشي بين بخش داخلي و خارجي در سيستم هاي داكت اسپليت تا اختلاف 15 متر امكان پذير مي باشد به اين دليل كه در اين دستگاه ها از جداكننده روغن استفاده مي كنند. اين در حاليست كه در بيشتر سيستم هاي موجود در بازار اين مشكل وجود دارد و تنها براي رفع آن از تله روغن استفاده مي كنند كه نه تنها كم بازده بوده كه در دراز مدت نيز كارايي خود را از دست مي دهند و در نهايت سبب بروز مشكل در كمپرسور ويا سوختن آن مي شود.
سيستم هاي داكت اسپليت داراي فيلتراسيون هوا مي باشند كه در مورد كولر اسپليت همگي مجهز به فيلتر هوا نيستند.
در اين سيستم ها لوله كشي داخلي كاهش يافته است.
در نوع گريد A آن كه به سيستم هاي داكت اسپليت كم مصرف معروفند كاهش مصرف برق و در نتيجه صرفه جويي در هزينه هاي برق را داريم.
در سيستم هاي داكت اسپليت كندانسور و عدم نياز به چند كندانسور، فضاي كمتري را اشغال مي كند.
دسترسي راحت به فيلتر هواي قابل شستشو، دسترسي آسان به موتور بدون نياز به كامل جداكردن قطعات به منظور تعميرات از ديگر مزيت هاي اين سيستم مي باشد.


مزاياي كولر اسپليت نسبت به داكت اسپليت

از مزاياي كولر اسپليت مي توان به موارد زير اشاره داشت:

ظرفيت بالا جهت سرد و گرم كردن منزل
كم كردن ميزان آلودگي هوا به دليل داشتن فيلتر ضد آلرژي
مي توان از كولر اسپليت در هر واحد از ساختمان بطور جداگانه نصب و استفاده كرد.
هنوز به نتيجه ي قطعي نرسيديم كه كولر اسپليت يا داكت اسپليت كانالي مناسب تر است پس لازم است معايب هر كدام را نيز بدانيم.

معايب داكت اسپليت نسبت به كولر اسپليت

اين سيستم هيچ گونه كنترلي بر دماي نقطه اي محيط ندارد مثلا بطور همزمان اتاق خواب و پذيرايي با يك دما تغيير مي يابند.
نسبت به ظرفيت مشابه كولر اسپليت، خنك سازي مطلوبي ندارد. براي واحد هاي كوچك صرفه اقتصادي ندارد.
لازم به ذكر است استفاده از هر دو سيستم با توجه به برق مصرفي كه دارند براي گرمايش ساختمان ها مقرون به صرفه نيست و ترجيحا براي اين منظور از همان روش رادياتوري و يا روشهاي ديگر كه كم هزينه تر بوده و محدوديت كمتر و كيفيت بهتري را در پي خواهد داشت، توصيه مي شود.

نصب اسپليت

قطعا نصب كولر گازي نياز به دانش بسيار بالايي دارد. لوله كشي كولر گازي در داخل ديوار قرار داده مي شود و درصورتي كه كوچك ترين نقصي وجود داشته باشد، گچ ها با رطوبتي كه به آن وارد مي شود به رنگ زرد تغيير مي كند. شما براي جلوگيري از گسترش آن و رطوبت ناشي از نشتي لوله كشي كولر گازي مجبور به كندن و هزينه هاي بسيار زيادي مي شويد.
نصاب كولر گازي بايد با تجربه بسيار بالاي خود بتواند كليه كارهاي ساختمان كه مربوط به نصب اسپليت مي باشد، را طبق استاندارد هاي موجود انجام دهد. براي استفاده از خدمات نصب كولر گازي اسپليت مي توانيد با ما در بيتا سرويس تماس بگيريد و از خدمات ما در اين زمينه بهره مند شويد.

كولر گازي پرتابل چيست؟

كولر گازي پرتابل يك كولر گازي جامع است كه براي خنك كردن يك اتاق مورد استفاده قرار مي گيرد. كلمه پرتابل به معناي قابل حمل است و علت نام گذاري اين كولرها اين است كه قابل حمل هستند و به ديوار يا سقف متصل نمي شوند.

بسياري از مدل هاي كولر گازي قابل حمل حتي چرخ هايي دارند كه عمل جا به جايي كولر گازي به اتاق هاي مختلف را براي ما آسان تر مي كنند. كولر گازي هاي پرتابل در مدل ها و سايزهاي مختلفي توليد و عرضه مي شوند و شما بايد با بررسي ميزان قدرت كولر گازي و در نظر گرفتن نياز خود كولر گازي مناسب را براي اتاق خود انتخاب كنيد.

 
منبع:

http://bitaservice.ir/blog/42/Split-or-split-duct

خريد اسپليت
 

 

 

 


برچسب: اسپليت،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۵۹:۳۵ توسط:farshah موضوع: نظرات (0)

خريد قفل درب حياط

خريد قفل درب حياط

قفل درب حياط يكي از يراق هاي ضروري ساختمان به شمار مي رود.قفل حياطي را بر اساس نوع قفل به دو گروه برقي و ساده تقسيم بندي مي كنند. در خريد قفل درب معمولي و برقي علاوه بر قيمت به مواردي مانند نوع كليد (ساده يا كامپيوتري)، تعداد زبانه، شاسي (براي درب نفررو)، قابليت اتصال به ريموت، اف اف، قابليت نصب بر روي درب جك دار و نصب بر روي درب نفررو يا پاركينگ توجه داشته باشيد.

قفل برقي درب حياط

قفل برقي حياطي، مي تواند به عنوان جايگزيني ايمن تر براي قفل هاي مكانيكي و قديمي درب حياطم عرفي شود. اين قفل ها داراي ابعادي و ظاهري مشابه همان قفل هاي مكانيكي هستند و نصب آن ها بر روي درب بيروني ساختمان بسيار آسان است به گونه اي كه افراد مبتدي نيز مي توانند به راحتي آن ها را نصب كنند.
بيشتر قفل هاي برقي ضد سرقت هستند و ايمني بيشتر، كنترل تردد افراد و مسائل امنيت و حفاظتي را براي ساكنين خانه ايجاد مي كنند. اين قفل ها مجهز به زبانه ضد سرقت مي باشند.

خريد قفل حياطي يراق هوم  بهترين محصولات قفل درب و دستگيره درب در فروشگاه يراق هوم بزرگترين مركز پخش انواع قفل و يراق آلات در ايران.

خريد قفل حياطي

قفل سيزا ( كله گاوي)

يكي از قفل هاي پرطرفدار بازار قفل برقي درب حياط محافظ دار به اسم سيزا مي باشد. اين قفل ها مورد استقبال زياد افراد قرار گرفت و امروزه در بيشتر آپارتمان ها استفاده مي شود. اين قفل براي قفل نمودن درب هاي اتوماتيك استفاده خواهد شد كه با كمك اتصال يك كابل به مدار فرمان به دستگاه وصل مي گردد.اين قفل نياز به برنامه جهت تنظيم ندارد و يا ريموت كنترل و به صورت اتوماتيك كار مي كنند. با صدور فرمان توسط ريموت ابتدا قفل آزاد شده و سپس درب اتوماتيك حركت خواهد نمود. جنس قفل سيزا گالوانيزه با روكش رنگ شده مي باشد كه در هر شرايط آب و هوايي مقاومت دارند. همچنين مي توانيد براي خريد انواع قفل حياطي با فروشگاه يراق ابزار تماس بگيريد.

قفل برقي كلوني

قفل برقي كلوني ساخت كشور ايتاليا است و بدنه اي از جنس گالوانيزه دارد. قطعات ساخت اين قفل از برنجي مي باشد. در ابتداي ورود اين قفل كلوني به بازار ايران از اين مدل استقبال شد ولي كم كم به دليل مشكلات و استقبال نكردن كم تر پيشنهاد شد. اين درب مزيت هايي هم دارد كه پس از نصب به هيچ عنوان باز نمي شود و حتي با فشار و يا تصادف شديد هم بي حركت باقي مي ماند.
از معايب آن مي توان به نصب و نگه داري دقيق آن ها اشاره نمود كه پس از مدتي با تغييرات در لولاها به درستي كار نكرده و درب باز نمي شود و نياز به تعميركار پيدا مي كرد. همچنين از مشكلات آن نصب دقيق و زيرسازي در زمان نصب بود كه در صورت تنظيم نبودن دقيق به صورت ميليمتري مي توانست باعث گير كردن قفل مي شد.

 


برچسب: قفل حياطي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۱۰:۲۳ توسط:farshah موضوع: نظرات (0)

پارتيشن تك جداره

پارتيشن‌ تك جداره داراي ستون‌هاي متعددي مي باشد كه قرار گرفتن آن‌ها بر روي زمين را راحت مي‌كند. به طوري كه پارتيشن بدون لغزندگي، حالت ايستاده دارد. اين نوع پارتيشن به صورت قاب‌هاي يك تكه هستند در اين نوع پارتيشن نيز حذف خطوط زايد در طراحي پروفيل، باعث زيبايي بيشتر اين محصول شده است.

اگر احساس مي كنيد لازم است كه محيط خانه يا كار خود را تغيير دهيد و فضاهايي مختلف در خانه يا محل كار خود ايجاد كنيد اما حوصله ريخت و پاش زياد ديوارچيني را نداريد، شايد بد نباشد كه به استفاده از انواع پارتيشن مانند پارتيشن تك جداره يا پارتيشن دوجداره فكر كنيد. اما قبل از اقدام به خريد پارتيشن اداري تك جداره بهتر است كه اطلاعاتي در مورد انواع مختلف پارتيشن كسب كنيد تا در نهايت انتخابي آگاهانه داشته باشيد. پارتيشن تك جداره يكي از ارزان ترين نوع پارتيشن اداري مي باشد.
يكي از انواع رايج پارتيشن، پارتيشن تكجداره است، براي آشنا شدن با اين نوع پارتيشن با ما همراه شويد چون ما امروز مي خواهيم در مورد پارتيشن اداري تك جداره صحبت كنيم. 

براي استفاده از خدمات ما در زمينه پارتيشن تك جداره و دريافت مشاوره با ما در ورك وود تماس بگيريد.

پارتيشن تك جداره چيست؟

پارتيشن تك جداره، نوعي پارتيشن است كه براي تفكيك فضاهاي مختلف مسكوني، اداري، تجاري، دانشگاهي و… به كار مي رود يا به عبارت ديگر با استفاده از پارتيشن تك جداره مي توانيد يك محيط بزرگ را به چند بخش كوچكتر با كاربري هاي مختلف تقسيم كنيد.
پارتيشن تك جداره كاربردهاي متفاوتي دارد، به عنوان مثال براي جدا كردن هال و پذيرايي از هم، براي ايجاد دو كلاس درس مختلف از يك كلاس، براي پنهان كردن بخش هايي از ساختمان از ديد عموم، براي ساخت يك فضاي بازي براي كودكان، براي تفكيك ورودي از بخش هاي ديگر ساختمان و… مي توانيم از پارتيشن تك جداره استفاده كنيم.
پارتيشن تك جداره با استفاده از مواد مختلف مانند ام دي اف، شيشه و آلومينيوم ساخته مي شود كه ابعاد و ارتفاع آن بسته به نياز مشتري قابل تغيير است؛ به عنوان مثال پارتيشن اداري تك جداره را مي توان به صورت كوتاه، نيمه بلند، بلند و حتي تا سقف طراحي كرد اما در هر حال توصيه مي شود كه ارتفاع درب پارتيشن كمتر از دو متر نباشد. 

ويژگي هاي پارتيشن اداري تكجداره

پارتيشن تك جداره يكي از بهترين روش هاي جداسازي محيط به شمار مي رود كه بتوان از فضاي موجود نهايت بهره را برد.
اگر به دنبال راهي براي كاهش هزينه هاي جداسازي محيط كار خود هستيد و يا زمان كافي براي ديوار كشي قسمت هاي داخلي ساختمان نداريد. بهره گيري از اين محصول كارآمد اين امكان را فراهم مي آورد تا بتوان فضاي در دسترس را به قسمت هاي مختلف با ابعاد گوناگون تقسيم نمود تا بتوان از آن بهترين استفاده را برد.
پارتيشن تك جداره به گونه اي طراحي شده است كه در كوتاه ترين زمان ممكن از قابليت نصب و اجرا برخوردار مي باشد و به سبب همين امر اين امكان را فراهم مي آورد تا بتوان در زمان به ميزان قابل ملاحظه اي صرفه جويي به عمل آورد .
به سبب تنوع زيادي كه دارد، داراي قيمت مناسبي مي باشد به همين جهت مورد توجه شركت هاي بسياري قرار گرفته است و نكته قابل توجه استحكام فراوان اين محصول مي باشد.

انواع پارتيشن تك جداره

پارتيشن تك جداره معمولاً با استفاده از يك پانل ام دي افي، شيشه اي يا آلومينيومي ساخته مي شوند؛ بنابراين چون اين نوع پارتيشن تنها متشكل از يك پانل است؛ عايق صدا و صوت نيست. ولي نحوه طراحي فريم انواع مختلف پارتيشن تك جداره به گونه اي است كه بتوان قفل و يراق روي اين نوع پارتيشن نصب كرد. اما علاوه بر اين مشخصات كه در بين تمام پارتيشن هاي تك جداره مشترك هستند بايد بگوييم كه بسته به ماده به كار برده شده در ساخت پارتيشن با ويژگي هاي متفاوتي روبه رو مي شويم.
اگرچه پارتيشن هاي تك جداره كلاً عايق صوت و صدا نيستند اما ميزان نارسايي پارتيشن تك جداره ام دي اف نسبت به ساير مدل ها بيشتر است؛ علاوه بر اين پارتيشن تك جداره ام دي اف تاثير بسزايي در خلق يك فضاي خصوصي و كاملاً پوشيده دارد. همچنين مي توان با ابزار زدن سطوح اين نوع پارتيشن تك جداره، نمايي زيبا ايجاد كرد و پارتيشن را به يكي از لوازم دكوراتيو محيط تبديل نمود.

پارتيشن تك جداره شش ميل

به ديوار جدا كننده با كلاف آلومينيوم هشت پري و پركننده ام دي اف شش ميل دو رو با شيشه 4ميل ساده و يا شيشه برفي، پارتيشن تك جداره شش ميل ميگويند. پارتيشن تك جداره شش ميل با قابليت باز ونصب و جابجايي و تغيير شكل پارتيشن، طراحي و توليد شده است.علاوه بر پارتيشن ام دي اف، استفاده از شيشه ۶ ميليمتري نيز در ساخت پارتيشن تك جداره شايع است. پارتيشن تك جداره شيشه اي هيچ كمكي به پنهان كردن فضاي موردنظر يا جلوگيري از عبور صدا و حرارت نمي كند اما تاثيري شگرف بر سطح روشنايي محيط و كاهش مصرف برق دارد. همچنين اين نوع پارتيشن تك جداره، نمايي مدرن و امروزي به ارمغان مي آورد. اگرچه پارتيشن شيشه اي مانند پارتيشن ام دي اف منجر به حفظ حريم خصوصي نمي شود اما شيشه برعكس ام دي اف دچار پوسيدگي يا موريانه خوردگي نمي شود. ضمناً برخلاف پارتيشن دو جداره شيشه اي، نصب پرده كركره اي در پارتيشن تك جداره شيشه اي امكانپذير نيست.

پارتيشن تك جداره آلومينيومي

پارتيشن تك جداره آلومينيومي، يكي ديگر از مدل هاي متداول پارتيشن تك جداره است. براي ساخت پارتيشن تك جداره آلومينيوم از يك ورق آلومينيومي ۴ ميليمتري استفاده مي شود. اين نوع پارتيشن تك جداره امكان طراحي لوگوي مشتري بر روي پارتيشن را مي دهد.طراحي سيستم پارتيشن اداري ، پارتيشن تك جداره ، پارتيشن آلومينيومي و پارتيشن اداري شيشه اي همواره يكي از عناصر مهم براي طراحي فضاهاي اداري و دكوراسيون اداري مي باشد.
انعطاف پذيري ، ايجاد محيط كاري زيبا و پويا ، توجه ويژه به نور ، به حداقل رساندن اختلال در امور كاري در سايه ايجاد يك ايستگاه كاري مرتبط و در عين حال مجزا با حفظ حريم خصوصي و از همه مهمتر مقرون به صرفه بودن و
توجه به هزينه هاي كلي ، طراحان مبلمان اداري را به سوي طراحي پارتيشن آلومينيوميسوق داده است .
در اين مدل پارتيشن، شيشه هاي مورد استفاده ضخامت 4 ميلي متر داشته و به سه نوع ساده، تمام سندبلاست و سندبلاست راه مات به كار گرفته مي شوند. از ويژگي هاي پارتيشن تك جداره آلومينيوم اين مي باشد كه مي توان لوگوي شركت و يا اداره مربوطه را به صورت سندبلاست بر روي شيشه اجرا كرد.

پارتيشن شيشه اي

در حالتي كه ميزان نور در محيط مهم باشد، براي تامين اين نور مي توان از پارتيشن هاي تك جداره شيشه اي استفاده نمود. قطر اين مدل پارتيشن 10 ميلي متر مي باشد و تنها توسط آلومينيوم و يا فريم MDF محصور شده است. فريم ها در اين مدل از شبكه هايي با كانال هايي هندسي تشكيل شده اند كه باعث مي شود در برابر ضربه مقاوم و مستحكم باشند. در پارتيشن هاي تك جداره شيشه اي، مي توان از شيشه هاي براق و يا مات بسته به نياز و سفارش مشتري بهره گرفت. اين پارتيشن ها بدون محدود كردن فضاي ديد، محيط را مجزا و بخش بندي كرده و به علت قابليت شست و شو و استريل كردن آن، در بيمارستان و آزمايشگاه ها قابل استفاده مي باشند. همچنين به علت ظاهر شيك و مدرن، پارتيشن هاي تمام شيشه اي براي دفاتر روزنامه ها، شركت ها و ادارات نيز بسيار مناسب مي باشند.
در اين شكل از پارتيشن بندي بيشترين و بهترين ميزان نور در فضا منتقل شده كه باعث مي شود محيط داراي شادابي و طراوت بيشتري گردد.

كاربرد شيشه هاي رنگي در پارتيشن تك جداره

فرآيند توليد شيشه هاي سندبلاست با مدل هاي ديگر كمي تفاوت دارد. مي توان اين نوع شيشه رنگي را سومين نوع شيشه هاي دكوراتيو دانست. شيشه سندبلاست از پاشش پرفشار نوعي ماسه مخصوص به وسيله دستگاه سندبلاست توليد مي گردد. در هنگام پاشيده شدن ماسه ها، مي توان هر طرحي را بر روي شيشه حك نمود كه اين يكي از مزيت هاي مهم آن مي باشد. اين نوع از شيشه ها مات بوده و باعث مي شود در بسياري از ادارات و سازمان هاي دولتي و خصوصي تمايل بسياري به استفاده از آن وجود داشته باشد.
شيشه هاي سندبلاست در پارتيشن هاي تك جداره و پارتيشن دو جداره به منظور جداسازي فضاي اداري مانند اتاق هاي كنفرانس و جلسات، فضاي بين كارمندان و … استفاده مي گردد. اين دسته از شيشه ها از نظر طرح پذيري مانند شيشه هاي چاپي مي باشند.


پارتيشن تك جداره لترون

لترون تركيبي از تخته هاي چند لايه چوب مي باشد كه اين تخته ها از چوب نرم و يا ضايعات خرد شده و تراشه هاي كارخانه هاي چوب بري تشكيل شده اند. اين خرده ها به نسبت ذرات اوليه تشكيل دهنده MDF بزرگ بوده به صورتي كه قابل رويت مي باشند اما در ام دي اف اين امر امكان پذير نيست. ورق لترون توليدي با توجه به پستي و بلندي هاي موجود در سطح، قبل از روكش زدن به وسيله ماشين آلات و ابزار بسيار دقيق پرداخت گرديده و ساييده مي شوند. پس از آن روكش نهايي با توجه به نياز و سفارش، روي اين ورق چسبانده و پرس مي شود.

تفاوت پارتيشن لترون و پارتيشن MDF

تفاوت لترون و ام دي اف در استحكام و مقاومت آن در مقابل رطوبت و ضربه مي باشد. در پارتيشن تك جداره لترون از ورق 16 ميلي متري با كلاف و قيد هاي رابط آلومينيومي و شيشه 4 ميل استفاده مي گردد. تفاوت اين مدل با پارتيشن تك جداره 6 ميل در حالت آلومينيوم u شكل آن است كه روي ستون ها بسته مي شود.
پارتيشن تك جداره عيوبي نيز دارد كه از آن مي توان به عايق نبودن و عبور صدا و حرارت اشاره نمود.
پارتيشن بندي مناسب، به فضا و كاربرد مورد نياز شما بستگي دارد. قبل از انتخاب نوع پارتيشن براي منزل و يا محل كار خود، ابتدا بايد به محيط اجرا، دكوراسيون داخلي و كارايي مورد نياز پارتيشن توجه نماييد.
پارتيشن بندي مناسب به بهبود راندمان كاري پرسنل، ايجاد فضاي زير ساختي زيبا و قابل استفاده و در نهايت به شكل گيري مجموعه اي كارآمد منجر مي گردد.

مزاياي و معايب استفاده از پارتيشن تك جداره

از مزاياي پارتيشن تك جداره نسبت به دوجداره ارزان بودن آن و همينطور سبك بودن آن به همراه خاصيت جابجايي راحت و آسان آن مي باشد. در پارتيشن هاي تك جداره امكان استفاده از قفل و يراق آلات برروي درب وجود دارد

پارتيشن اداري تك جداره بهترين گزينه براي حك كردن لوگوي شركت است زيرا شيشه هاي اين پارتيشن ها مات مي باشد.

در بين مزايايي كه بين انواع پارتيشن مشترك است مي توانيم به موارد زير اشاره كنيم:

پارتيشن تك جداره در رنگ ها و تركيب هاي متنوعي توليد و عرضه مي شوند و در نتيجه هر نوع سليقه اي را راضي مي كنند.
پروسه نصب پارتيشن تك جداره خيلي سريع و آسان است.
پروسه دمونتاژ پارتيشن تك جداره هم مانند پروسه نصب آن سريع و بي دردسر است.
قيمت پارتيشن تك جداره نسبت به پارتيشن دو جداره كمتر است.
اما پارتيشن هاي تك جداره، معايبي نيز دارند مانند:
پارتيشن تك جداره خاصيت آكوستيكي ندارد.
پارتيشن تك جداره عايق حرارات و گرما نيست.

محدوديت استفاده از پارتيشن هاي تك جداره

پارتيشن تكجداره محدوديتهاي زيادي در استفاده و نصب داشته و بيشتر در فضاهايي استفاده ميشود كه طرح تقسيم بندي فضاها نا مشخص بوده و تيغه چيني مشخص و براي مدت طولاني طراحي نگرديده است و صرفا براي زمان كوتاه مورد استفاده قرار مي گيرد پارتيشن تكجداره فريم قديم داراي معايبي است كه استفاده از اين محصول را به شدت محدود و كاهش داده يكي از اصلي ترين معايب اين پارتيشن عدم استحكام بالاي اين محصول بشمار ميرود پارتيشن تكجداره به سبب دارا بودن مقاطع كم قطر فضاي بسيار باريكي براي نصب داشته و اتصالات اين پارتيشن بصورت خطي بوده و اتصالات خطي استحكام اين پارتيشن را دچار مشكل كرده است .پارتيشن تكجداره فريم قديم بصورت ديواره تك قابل استفاده نبوده و حتما ميبايست بصورت كلاف در محيط استقرار يابد . وهمچنين كم قطر بودن مقاطع اين پارتيشن عدم استحكام پانلهاي آن را نيز شامل ميشود.

انواع پارتيشن تك جداره اداري

اجزاي پارتيشن تك جداره
ستون هاي آلومينيومي كه به آنها "كلاف" گفته مي شود.
رابط بين ستون ها كه "قيد" ناميده مي شوند.
ام دي اف" كه جهت پر كردن فضاي بين ستون ها استفاده مي شود.
شيشه كه جهت زيبايي كار بين ستون ها قرار مي گيرد.

پارتيشن تك جداره نسبت به تمام پارتيشن ها قيمت پايين تر و نصب آسانتري دارد، اما اكثر مشتريان پارتيشن دوجداره را به دليل زيبايي فوق العاده آن ترجيح مي دهند.
در پارتيشن هاي تك جداره از فريم هاي خاصي براي فريم درب ها استفاده مي شود تا نصب تجهيزات قفل و يراق آلات روي آنها صورت بگيرد. عمدتا پارتيشن هاي تك جداره به شكل دهانه ي كامل شيشه اي مي باشند اما بر روي شيشه ها امكان ساختن با پانل هاي سلولزي معلق روي شيشه ها محيا مي باشد.

اجرا و نصب پارتيشن اداري تك جداره

در صورتي كه قصد داريد از پارتيشن در فضاي اداري استفاده كنيد بايد تمامي اصول و موارد اوليه را در دكوراسيون اداري در نظر بگيريد و نسبت به خدمات و فضاي اطراف و بودجه، توجهي خاصي داشته باشيد تا بتوانيد از اين موضوع بهترين نتيجه را بگيريد. يكي از پيشنهادهاي خوب براي شما مي تواند استفاده از پارتيشن تك جداره باشد. هر مجموعه ي بايد براي موفق شدن تعريف هاي خاصي را از رضايت مخاطب و ارباب رجوع در نظر داشته باشد تا بتواند ميزان كاركرد خود را بالا ببرد و به موفقيت دست يابد.
امروزه پارتيشن ها در دكوراسيون داخلي نقش بسيار مهمي ايفا مي كنند. جدا كننده و پارتيشن، علاوه بر جدا نمودن بخش هاي مختلف محيط هاي اداري براي استفاده بهينه از فضا و ارتقاي عملكرد پرسنل و كارمندان يك مجموعه، جنبه زيبايي و دكوراتيو را نيز دارد.


استعلام قيمت پارتيشن تك جداره

شركت ما با رعايت تمامي اين موارد در جهت جلب رضايت مشتريان و خريداران محترم خود تلاش مي نمايد. شما مي توانيد براي استعلام قيمت پارتيشن دو جداره با ما تماس بگيريد. پس از سفارش پارتيشن دوجداره همكاران ما براي برآورد هزينه هاي جاري به محل شما مراجعه نموده و پس از انجام محاسبات كارشناسي مدت زمان لازم براي اجرا و قيمت پارتيشن را به شما اعلام خواهند نمود.

يكي از اصلي ترين مزاياي پارتيشن تك جداره، قيمت ارزان آن نسبت به مدل هاي ديگر پارتيشن ها مي باشد كه به علت سبك بودن به سادگي جابجا مي شود.در واقع اين مدل جزء مدل هاي پارتيشن ارزان است.
كارشناسان شركت ما شما را در روند انتخاب و طراحي بهترين پارتيشن بندي راهنمايي مي نمايند. براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص انواع پارتيشن بندي، هزينه سفارش، حمل و نقل و نصب با شماره تلفن هاي ما تماس حاصل فرماييد.

داكتها و سيمهاي نمايان در پارتيشن تك جداره


يكي از موارد غير قابل اجتناب در محيط اداري وجود كابلها و سيمهاي برق و شبكه مي باشد كه در پارتيشن تكجداره اين كار با داكتهاي رو كار و ناهمگون با دكوراسيون محيط صورت مي گيرد ولي در پارتيشن دو جداره بدليل ساختار باكس گونه پارتيشن ميتوان از فضاي داخلي دو جداره براي داكتها و سيمهاي شبكه و غيره.. استفاده كرد وكليه كابلها را كاملا از ديد پنهان كرده و به محل هاي مورد نياز انتقال داد.

http://workwood.ir/blog/2/Single-wall-office-partition


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۴:۰۹ توسط:farshah موضوع: نظرات (0)